Strona główna | Mapa serwisu | English version | Forum
Profesje
Tibia > Profesje

Gracze, którzy osiągnęli poziom umożliwiający opuszczenie początkowej wyspy, mają do wyboru następujące profesje:

  • Knight, czyli pospolity rycerz. Jego zaletą jest posiadanie dużej ilości punktów życia. Poziom magiczny u Knighta rośnie bardzo wolno, a postać ma mało punktów many. Zaletą Rycerza jest szybkie zdobywanie punktów doświadczenia. W dużej mierze status rycerza określają jego umiejętności władania tarczą oraz wybraną bronią. Po wykupieniu PACC i awansu staje się Elite Knightem.
  • Druid. Zaletą druida jest stosunkowo duża ilość punktów many. Z powodu niezbyt wielkiej liczby punktów życia, jest postacią bardzo trudną w rozwoju. Łącząc punkty many i życia, Druid tworzy największą ilość punktów żywotności. Magiczny poziom jest bardzo łatwy do wytrenowania, jednak trudno zdobywać punkty doświadczenia. Po wykupieniu PACC i awansu staje się Elder Druidem.
  • Sorcerer, czyli czarodziej lub mag. Silna jednostka, bazująca na źródłach many. Nigdy nie atakuje w bezpośrednim starciu. Posiada dużą liczbę punktów many oraz niezbyt dużą ilość punktów życia. Bardzo szybko zdobywa kolejne poziomy magiczne. Po wykupieniu PACC i awansu staje się Master Sorcerem.
  • Paladin, czyli Paladyn, ale nie taki jakiego znamy z innych gier, w Tibii paladyn jest jednostką walcząca głównie na dystans. Wadą paladyna jest to, iż bronie takie jak kusza czy łuk zajmują obie ręce przez co nie może on nosić tarczy, narażając się tym samym na bardzo mocne ataki wrogów. Po wykupieniu PACC i awansu staje się Royal Paladinem